عطر و ادکلن

قیمت عطر و ادکلن

عطر و ادکلن

قیمت عطر و ادکلن

  • ۰
  • ۰
نیش ( Niche )

عبارت نیش یا این که بازار نیش به پارسی جاویژه بازار به بخش حاشیه‌ای کوچکی از بازار گفته می شود که بر روی یک نیاز ویژه یا ایقیمت عطر و ادکلنن که یک کالای ویژه متمرکز شده است . این دسته از مدیر بازاریابی بازار انگیزه خویش را بر شالوده نیاز مضاعف ویژه , دامنه قیمتی , کیفیت جنس و ویژگی‌های جمعیت‌شناختی تعریف کرده‌است . انگیزه از بازاریابی جاویژه تمرکز کردن بر برآورده کردن یک متاع یا این که سرویس برای بخش کوچکی از بازار است که کالاها یا این که سرویس ها جان دار نتوانسته‌اند نیاز آن بخش را به خیر و خوبی برآورده سازند . در صنعت رایحه اکثر وقت ها شرکتهایی که این‌گونه بازاریابی را تعیین کرده‌اند نسبت به غولهای یکسری ملیتی توان مالی کمتری داشته و بیشتر اهتمام خویش را در ارتقا کیفیت رایحه‌ها و سلایق مختص بکار می برند . در بعضا از این برندها عطار و مالک کمپانی یکی میباشند , اگر چه در برخی از آنها پباده سازی رایحه به عطارهای بیرون از کمپانی سپرده شده است . یک کدام از تفاوت‌های اساسی روش ایجاد این شرکت‌ها با غولهای دیزاینری درین است که طراح رایحه درین شرکت‌ها کمتر به روندها و نظرسنجیهای همگانی اعتنا نشان داده و بیشتر فعالیت ساخت بو را مثل یک اثر هنری بر پایه ی ذهنیت , قصه و ایده خودش پباده سازی و ساخت می کند , به همین علت عطرهای این خانه‌ها اکثر وقت ها یگانه پسندتر بوده و کمتر مورد بخت همگانی قرار می گیرند . از معروفترین برندهای این حوضه می‌توان از Serge Lutens و Guerlain دراین باره اسم پیروزی . برخی از برندهای دیزاینری جهت رقابت با شرکتهایی که در بازارهای نیش عمل مینمایند خط تولیدهای جداگانه‌ای به عنوان «اختصاصی» یا این که «ویژه» منش انداخته‌اند که بر روی همین بازارهای حاشیه‌ای تمرکز می‌نمایند . از معروفترین این امور می شود از خط Private Blend کمپانی Tom Ford یا این که La Collection Privée مارک Dior اسم موفقیت . امروزه شرکت‌های عطرسازی فعال در بازارهای نیش بعلت نیاز کمتر به منابع مالی و ارتقاء مصرف بخصوص در بازارهای حوضه خاورمیانه رشد قارچ گونه‌ای داشته‌اند.
آرتیزان (Artisan)
زیر مجموعه‌ای از شرکتهایی با استراتژی نیش مارکتینگ هستند که یک عطار خود، برند خیلی کوچکی ایجاد کرده و صاحب برند و عطار در آن یکی می‌باشد. به این گروه ایندی نیش (Indie Niche) هم گفته می‌شود. تعداد کارکنان این شرکت‌ها از تعداد انگشتان دست فراتر نمی‌رود. این برندها اغلب سعی می‌کنند کمبود خود در زمینه مسایل مالی و امکانات بازاریابی را با استفاده از خلاقیت و ایجاد آثار هنری از رایحه، جبران نمایند. آن‌ها اغلب گستره فروش محلی داشته و در نهایت از امکانات فروش آنلاین استفاده می‌نمایند. خیلی از این شرکت‌ها به حوضه تولید عطرهای طبیعی (عطرهایی که صد در صد مواد اولیه استفاده شده در آن‌ها طبیعی می‌باشد) روی آورده‌اند. از برندهایی که در حوضه ایندی نیش معروف می‌باشند می‌توان از Andy Tauer و DSH نام برد.

منبع: سایت زنیبل

 قسمت‎های 

قیمت عطر و ادکلن بولگاری 

عطر و ادکلن بولگاری

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • amir amirniazpour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی