این آلودهکنندهها با ورود به چرخه غذایی حیوانها و آدم شاید مشکلات بهداشتی و محیطی اضافهای را به وجود آورند .
انقراض گونهها
بعلت تقاضایعطر و ادکلنی که برای مواد معطری مانند چوب دمپایی , عود هندی و مشک موجود هست , این گونههای گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض قرار گرفتهاند . قاچاق و کشت و مراقبت غیر رسمی این گونهها هم از سایر مشکلات مو جود می باشد .
ضوابط ایمنی
در ایالات متحده صنعت عطرسازی بطور بدون واسطه پایین تحلیل و در دست گرفتن قانون ها اداره رئیس طعام و داروی مدنی نمیباشد . در ازای این اداره بر سالم عطرها از روش در اختیار گرفتن مواد نخستین آنها تحلیل مینماید بهطوریکه می بایست آزمایش شده و تحت عنوان موادی که بطور همگانی سلامت شناخته شدهاند , تشخیص داده شوند . از آنجاییکه نیاز به حفاظت از رموز تجارت و فرمولهای تولیدی دراین صنعت حساس می باشد , شرکتهای تولیدی سوای اعتنا به اثر مواد تولیدی اشان بر تندرست اشخاص فرمول و لیست بدون نقص مواد افزودنی خویش را کم کم در اختیار این اداره قرار می دهند . در اروپا , فهرست ناخواسته ۲۶ ماده معطر شناخته شده حساسیت زا از ۱۱ مارس ۲۰۰۵ , به اجرا درآمدهاست . [۴۰] نیازمندی به فهرست کردن این مواد بستگی به به کار گیری از آن ها در کالا آخری داراست . محدودیتهایی که منجر الزام به لیست کردن مواد حساسیت زا میشود مشتمل بر ۰٫۰۰۱ % برای محصولاتی که بر روی پوست باقی می مانند و ۰٫۰۱ % برای محصولاتی که شسته می گردند , میشود . این ضابطه سبب شده است که خیلی از عطرهای سابق بخصوص در جور کاج و سرخسی که دربردارنده مقادیر متعددی عصاره اُوکمس می باشد فرمولشان را تغییر تحول دهند .
طبقهبندی شرکتها و برندهای عطرسازی
معمولاً برندهای عطرسازی مبنی بر روش و ساختار فعالیتشان به گروههای مختلفی تقسیم می شوند که دربرگیرنده دیزاینر ( Designer ) , نیش ( Niche ) و آرتیزان ( Artisan ) میگردد .
دیزاینر ( Designer )
شرکت های خیلی بزرگ با اقتدار مالی مضاعف می باشند که در گستره وسیعی از صنعت مد یا این که خودرو سازی , ساعتسازی و … به تولید مشغول بوده و به عنوان یک بخش مکمل، در زمینه تولید عطر هم فعالیت دارند. بیشتر اسمهای شناخته شده در صنعت مد در این گروه قرار دارند مانند Calvin Klein. روش عمومی این شرکتها این است که با استفاده از نظر سنجیها و روشهای علمی در آمار روند سلیقه مشتریها را در ارتباط با رایحههای مورد علاقه، رنگ عطر، شکل محفظه و سطح درآمد آنها و توان آنها در پرداخت جهت هر شیشه بررسی کرده و بر اساس بازار مورد نظر خود عطری با رایحه، کیفیت و قیمت مشخصی ارائه میدهند. به همین دلیل این عطرها اغلب حالت عامه پسندتری داشته و مقبولیت عمومی بیشتری بدست میآورند. بعلت قدرت مالی فراوان کمپینهای تبلیغاتی وسیعی راه انداخته در نتیجه اسم این برندها و عطرهای تولیدی آنها بیشتر شناخته شده هستند.
منبع: سایت زنیبل
قسمتهای
- ۹۷/۱۰/۳۰