عطر و ادکلن

قیمت عطر و ادکلن

عطر و ادکلن

قیمت عطر و ادکلن

  • ۰
  • ۰

کُنکریت : مواد معطری که با به کار گیری از طریق استخراج با حلال با هیدروکربنهای فرارو گریز , از مواد ناپخته بدست می آیند . کنکریت‌ها بعلت سهولت حل شدن ترکیب‌های آب گریزو فعطر و ادکلنرار در حلال‌ها , دربردارنده اندازه متعددی موم میباشند . به همین جهت کنکریت‌ها در پروسه بعدی با استعمال از طریق تقطیر یا این که استخراج با حلال اتانول بیشتر تصفیه می شوند . کنکریت‌ها موادی مومی صورت یا این که جامدهای رزینی یا این که روغن‌های غلیظ مایع میباشند .
اسانس : مواد معطری که از روش روش تقطیر یا این که پرس سرد از مواد ناپخته بدست آمده و به صورت مایع روغنی چشم می شوند . برخی اوقات به مواد بدست آمده از طریق پرس سرد , روغن پرس گفته می شود .
پماد : چربی جامد معطری که از طریق استخراج با روغن‌های جاذب بدست می آید , پماد گفته میگردد , که ترکیبات معطر در مواد ناپخته در آن به چربی حیوانی جذب می شوند . پمادها بشکل مواد جامد روغنی و چسبناک چشم میگردند .
تنتور : به مواد معطری که بدون واسطه از روش شناور کردن مواد نخستین در اتانول بدست میایند . تنتورها به صورت مایع رقیق چشم میشوند .
محصولاتی که از روش‌های متفاوت استخراج می شوند به نام‌های مختلفی معروفند چه بسا در صورتی منابع اولیه‌شان یکی باشد . به عنوان مثال , شکوفه‌های فصل بهار نارنج که زیر پروسه استخراج با حلال قرار می گیرند , محصولاتی بنام «ابسولوت فصل بهار نارنج» می دهند ولی در صورتی‌که از طریق تقطیر اسانس‌گیری شوند به فرآورده آن «روغن نرولی» ( neroli oil ) گفته میشود .
ساخت رایحه

ساخت عطرها بخش مهمی از خیلی از صنعت های را از ایجاد کالاهای گران‌قیمت گرفته , تا صنعت های غذایی و مواد شیمیایی خانگی , دربر می گیرد . استعمال از بو یا این که ترکیبات معطر در‌این صنعت های , به خواسته به کار گیری از شم بویایی مصرف‌کنندگان جهت جلب اعتنا آنان برای خرید رایحه یا این که جنس معطر هست . به همین جهت رغبت متعددی برای کشف کردن فرمول عطرهایی که به نظر زیبایی شناختی برای مردمان دلپذیر باشد موجود هست .
عطرساز
نوارهای کاغذی جاذب جوهر ( Paper blotters ) اکثر زمان ها بوسیله بو سازان برای نمونه‌گیری و استشمام عطرها استفاده می‌شوند.

ساخت عطرها به متخصصین ترکیب عطرها، که در این صنعت به عطرساز یا پرفیومر (perfumer) معروف هستند سپرده می‌شود. گاهی به آن‌ها بعلت توانایی خوب بویایی اشان و مهارتشان در ترکیب عطرها، نِز (Nez) که معادل فرانسوی کلمه انگلیسی (nose) یا بینی است گفته می‌شود. ساخت عطرها با راهنمایی و نظرات مشتری‌ها یا کارکنان یک عطرساز شروع می‌شود. مشتری یک عطرساز یا کارکنانش، شامل خانه‌های مُد و شرکت‌های بزرگ از صنایع مختلف می‌باشند. در مرحله بعد، عطرساز با ترکیب رایحه‌ها و مواد معطر مختلف به بوی مورد نظر دست یافته و فرمول آن را به مشتری می‌فروشد. این عطرها آنگاه یا در ساخت محصولات دیگر، به عنوان رایحه‌های کاربردی (مانند شامپو، لوازم آرایش، شوینده‌ها، داخل اتومبیل و غیره) استفاده گشته، یا به عنوان رایحه‌های لطیف (fine fragrance) در جامعه بازاریابی شده و به فروش می‌رسند.[۱۳]
تکنیک
اگرچه هیچ روش یگانه و استانداردی برای ساخت و فرمولبندی عطر وجود ندارد، اما چارچوب‌های کلی ای وجود دارند تا چطور یک عطر، از یک مفهوم می‌تواند ساخته شود. خیلی از افزودنیهای موجود در عطر در بوی آن تأثیری ندارند. خیلی از عطرها حاوی مقادیری از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد رنگزا می‌باشند تا طول عمر و بازاریابی و فروش آن‌ها را بهبود بخشند.
چارچوب اساسی
یک «اُرگ عطر» در شهر گرس، که در آن عطرساز با صدها اسانس می‌نوازد

منبع: سایت زنیبل

 قسمت‎های 

قیمت عطر و ادکلن کلوین کلین 

عطر و ادکلن بولگاری

  • ۹۷/۱۰/۲۵
  • amir amirniazpour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی