عطر و ادکلن

قیمت عطر و ادکلن

عطر و ادکلن

قیمت عطر و ادکلن

  • ۰
  • ۰

چگونگی تعریف بو
هرم رایحه‌ها

فرمول ظریف عطرهای تجاری خصوصی نگه داشته میگردند . چه بسا چنانچه آنان‌را منتشر نمایند , آنچنان عطر آنها عطر و ادکلنپایین تأثیر مواد و بوهای پیچیده‌ای می باشند که یاری متعددی برای تشخیص و تعریف آن رایحه مختص نمیکنند . با این وجود , یک شخص کارشناس در بو قادر است به روش ماهرانه‌ای به اجزاء و موادتشکیل دهنده آفریننده آن پی چیره شود . [۱۳]

عملی‌ترین شیوه برای تعریف یک اعتنا به عنصرها آن عطر یا این که «خانواده» ای است که به آن وابستگی دارااست , تمام آن رایحه‌هایی که حس کلی از یک رایحه را از استارت به کار گیری از آن تا نهایی لحظه‌ای که اثر آن ما‌نده , می‌سازد . [۱۴][۱۵]
نُت‌های عطر

رایحه هم در تشابه با نت‌های موسیقی به داشتن سه تیم از نت‌های مختلف تعریف میگردد که یک عطر هماهنگ را به وجود میاورند . این نت‌ها به مرور زمان واضح میشوند , اولی بویی که از بو به مشام می رسد مرتبط با نت بالایی هست . پیرو آن نت میانی حس میشود و در آخری تراز نت اساس ) خویش را به ندرت صریح می کند . این نتها با توجه و با دقت بی نقص به روند تبخیر بو به‌وجود میایند .

نت بالایی : بویی است که به محض به کار گیری از یک بو به مشام میرسد . نت‌های بالایی مشتمل بر ملکولهای کوچک و سبکی می‌باشند که به‌سرعت تبخیر میشوند . آنها در شکل‌گیری شم نخستین یک شخص نسبت به آن بو نقش مهمی ایفا کرده و در فیض در فروش آن رایحه دوچندان مهم هستند .
نت میانی : بویی است که صحیح هنگامی که نت بالایی در هم اکنون محو شدن میباشد خویش را نشان می دهد . ترکیبات نت میانی قلب یا این که بدنه کلیدی یک بو را تشکیل میدهند و تحت عنوان یک پوشش برای عدم حس بوی نامطبوع اول نت اساس فعالیت مینمایند . این بوی نامطلوب ابتدایی در نت‌های اساس با گذشت زمان مطبوع و دل‌انگیز می گردند .
نت مبنا : هنگام محوشدن بوی نت میانی، نت پایه شروع به آشکار شدن می‌کند. نت‌های پایه و میانی یک عطر با یکدیگر اساس عطر را تشکیل می‌دهند. نت‌های پایه عمق و استحکام هر عطر را به وجود می‌آورند. ترکیبات این گروه از بوها غنی و عمیق بوده و معمولاً تا ۳۰ دقیقه بعد از استفاده به مشام نمی‌رسند.

رایحه‌های نت‌های بالایی و میانی تحت تأثیر رایحه نت پایه قرار می‌گیرند، به‌علاوه رایحه نت پایه نیز به وسیلهٔ مواد استفاده شده در نت میانی تغییر می‌کند. سازندگان عطرها معمولاً نت‌های عطرها را منتشر کرده و به‌طور معمول آن‌ها را به صورت هرم رایحه‌ها با عبارات نمایشی و انتزاعی به نمایش می‌گذارند.
گروه‌بندی بر اساس فراریت

مواد معطر بر اساس فراریت و ضریب تبخیر آن‌ها (نُت‌های عطر) به وسیلهٔ فردی بنام پُوشِر (Poucher) بین ۱ تا ۱۰۰ طبقه‌بندی شده‌اند.[۱۶]
اصالت عطر

عطرها به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

اورجینال: به آن دسته از عطرها گفته می‌شود که تولید شده توسط کارخانه مادر بوده یا توسط کارخانه‌های تحت لیسانس و دارای مجوز نمایندگی با استفاده از اسانس کارخانه مادر پر و وکیوم می‌شود.

غیر اورجینال یا فیک : به آن دسته از عطرها گفته می‌شود که از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه عطر اورجینال بوده ولی اسانس آن توسط کارخانه مادر تولید نشده و بدون مجوز از کارخانه مادر تولید می‌شوند که این دسته از عطرها معمولا" ماندگاری فوق العاده کمی نسبت به عطر اورجینال داشته و همچنین کیفیت شیشه - والف - سوپاپ و نت‌های بویایی آن نیز با عطر اورجینال تا حد قابل توجه‌ای متفاوت است.

منبع: سایت زنیبل

 قسمت‎های 

قیمت عطر و ادکلن شانل 

عطر و ادکلن کلوین کلین

  • ۹۷/۱۰/۱۷
  • amir amirniazpour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی